AUTOSPEED
AUTOSPEED
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Szuper rádió

Szuper rádió!!!

Hallgasd kedvenc adód itt!!!

 
Menü
 
Szuper kocsik
 
Népszámláló
Indulás: 2005-09-16
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Szavazás
Szavazzatok!!!
Milyen az oldal???

Kiváló
Nagyon király
Király
Elmegy
Láttam már jobbat
Szar
Nagyon szar
Pocsék
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Html
 
Zenék
 
Hírek, cikkek
Hírek, cikkek : Bumfurdi betonharcos

Bumfurdi betonharcos

Heavydomi  2006.04.11. 17:54

A Murano meg sem próbál terepjárónak tűnni – arra ott a Nissan Patrol vagy a Pathfinder. A betondzsungelben viszont jól érzi magát, de nem hibátlan....

Bumfurdi betonharcos


A Murano meg sem próbál terepjárónak tűnni – arra ott a Nissan Patrol vagy a Pathfinder. A betondzsungelben viszont jól érzi magát, de nem hibátlan.
Ha egy szóban kéne megfogalmazni a Nissan Murano lényegét, látszatautónak neveznénk. Eredetileg kizárólag Amerikának készült, s a helyi igények az erős benzinmotor, az automatikus váltó, és magas, szabadidő-autós építésmód mellett nem túl nagyok. Trükkös összkerékhajtás – örülhetnek, ha van egyáltalán. Nagy tempóra hangolt futómű – minek? Hatásos, strapabíró fékrendszer vagy pontos kormányzás – ugyan már! Minőségi anyagok az utastérben – fölösleges. A Murano így egy óriási batár lett, kellemesen brutális formákkal, egyszerű technikával, és nem túl igényes utastérrel.

Szériában sötétítettek a Murano hátsó oldalsó ablakai. A két kipufogóvég sokat sejtet Túragép: komfortos futás és állandó tempónál csendes utastér

A kocsi bemutatása után jelentős mennyiségű Murano áramlott szürkeimportban az öreg kontinensre, és ez meggyőzhette a Nissan illetékeseit, hogy volna értelme itt is árusítani autót. Ezért megpróbálták az autó tipikus amerikai gyengeségeit kiirtani, más formájú rendszámtáblatartót biggyesztettek rá, és nálunk is elkezdték a forgalmazását.

A műszerfal nagyon hasonlít a Nissan 350Z-ben láthatóra. A műszerek  a kormányoszloppal együtt mozognakl Nagy felületű, de szinte nulla oldaltartású ülések

A Murano formája nálunk is hatásos: az utcán az emberek megfordulnak utána, de tiszteletet is parancsol. Az acélfelfújt test nagy utasteret rejt, elöl, hátul pazar a térkínálat. Csalódás viszont a csomagtartó: nincs 500 literes és magas a rakodópereme. Magasra került a vezetőülés, még SUV-mércével mérve is páholyból tekinthetünk a forgalomra. A sofőr környezete, különösen a sárga számlapos műszeregység és a kormány, a Nissan 350 Z sportkocsit idézi. A rokonság a motorra is kiterjed, a Muranót ugyanaz a 3,5 literes V6-os hajtja, mint a kétüléses kupét – kisebb teljesítménnyel, de nagyobb nyomatékkal.

Nem túl finomak a Murano belsejében felhasznált anyagok, viszont legalább az összeszerelés hibátlan, ahogy az egy Nissantól elvárható. Nyomatékosabbra hangolták a 350 Z sportkocsiban eredetileg 280 lóerős V6-os motort. A Murano változat gyorsan pörög fel, de nem érezni igazán erősnek 82 literes üzemanyagtartályávalvalamivel 500 kilométer feletti a Murano hatótávolsága. Ez nem rossz, de a 16 literes átlag a dízel SUV-okkal nem tud versenyezni

Ennek ellenére menet közben már nem érezni annyira sportosnak a Nissan szabadidő-autóját. Hiába feszesebb a rugózása, dülöngélve veszi a kanyarokat, kormányzása nyúlós, és a fékei sem túl harapósak. Motorja ugyan nem gyenge, de a CVT automatikus váltó néha kissé lemarad a történésekről, padlógázas gyorsításnál pedig úgy tűnik, hogy csak zajong és erőlködik a motor, de nem gyorsulunk. Utóbbi szerencsére csak érzéki csalódás – egy közel kéttonnás monstrumhoz képest egész fürge a Murano, mégsem jó vele gyorsan hajtani.

Könnyen kezelhető a Nissan navigációs rendszere, amely tudja az úgynevezett "Birdview", azaz madártávlat nézőpontot is. Magyar cd nincs hozzá. Szép hangon, kellő dinamikával szólal meg a Murano audiorendszere, amelyet a Bose szállít. A 6 Cd táras, 6 hangszóróval és mélynyomóval felszerelt hifi széria Automatikus vezérlésű, és nagyon hatásos légkondicionáló került a Muranoba, amelynek egyetlen hiányossága, hogy nem lehet oldalanként különböző hőmérsékletűre beállítani

Kényelmes korzózás, lendületes, de nem vad hajszolás mellett viszont nagyon kellemes partner a Murano. Jól megszűri az aszfaltban tátongó gödröket és kiugró buckákat, csendes az utastere, ráadásul a nagy tér és a kényelmes ülések még hosszú távon is pihentető utazást biztosítanak. Közben szép hangon zenél a Bose hifi, elektromosan állítható és fűthető a fotel, navigáció óv az eltévedéstől, tolatóradar segít szűk helyre parkoláskor – egyszóval első osztályú kényeztetés jut osztályrészül a Murano fedélzetén.

Kedves és hasznos részlet a pedáltávolság állításának lehetősége Hatalmas a hely hátul, az ülés támlájának dőlésszöge pedig állítható Magas peremű és szűk csomagtartó, alatta rekesz és szükségpótkerék

A luxusnak persze ára van: 14,6 millió forintért adják az alap Muranót, amely egyben a csúcsmodell is. Ugyanis nem létezik belőle lecsupaszított, fapados változat, de a metálfényezésen kívül extra sem rendelhető hozzá. További luxusadót a benzinkúton kell fizetni utána, hiszen az átlagfogyasztását nehéz 15 liter alá szorítani, s talán ez lesz a Murano Achilles-sarka is. Se dízel, se hibrid nem kapható belőle, ami Európában komoly handikep. Viszont a maga nemében jó ajánlat, inkább a kényelemre és látszatra hangsúlyt helyező maharadzsáknak.

X-TRONIC  CVT

Folyamatosan változó áttételű erőátvitelt jelölnek a fenti hangzatos betűszavak. Különlegessége, hogy nincsenek rögzített áttételű fokozatai. A váltóban két kúpkerék és egy ékszíj változtatja az áttételt, de kézi üzemmódban hat előre beprogramozott fokozat közül választhatunk.

 


Ami tetszett:

Hatalmas helyet, kényelmes és kitűnően beállítható üléseket kínáló utastér. Gazdag alapfelszereltség, egyértelmű kezelhetőség, nagyon jó menetkényelem. Erős a motor és finoman vált a CVT. A csomagtartó könnyedén, egy mozdulattal bővíthető.

Ami tetszett volna:

Nyomatékosabb, kihúzatva halkabb motor, feszesebb futóműhangolás, pontosabb kormányzás és harapósabb fékek élvezetesen vezethető autót faragtak volna a Muranóból. A fogyasztás a dízel konkurenciával szemben magas kissé.

H/Sz/M (mm)

4770/1880/1705

Hengerűrtartalom

3498 cm3/ benzines

Teljesítmény

172 kW (234 LE)/6000

Nyomaték

318 Nm /3600

Végsebesség

200 km/óra

Gyorsulás 0-100 km/órára

8,9 s

Átlagfogyasztás

15,8 l/100 km

Hatótávolság

517 km

Alapár

14 663 000 Ft

Tesztautó ára

14 831 000 Ft

 
Névnapok

 

 
Kódok,extrák
 
Óra

 
Világidö,idöjárás
 
Színskála
 
Bannerek
 
Klipek
 
Magyar rádiók
Online rádióadás

 
Egérkövetö-kurzorok
 
Autospeed

Beállítás Kezdőlapnak!

Tégy a kedvencekhez!

 
Kedvenc oldalaim
 

Svéd termék a legjobb áron! Regisztrálj vásárlónak és kapj egyszeri 2000 Ft-ot és 15% kedvezményt a katalógusból! Svéd    *****    Azariah - RAMPAPAPAM formabontó verzióban, hallgasd, likeold, mutasd meg a spanodnak is :D    *****    ClueQuest- Új, ingyenes online nyomozós játék! Fejtsd meg a rejtélyt, és találd meg a tettest!Gyere cluequest.gportal.hu    *****    Szobafestõ Budapest    *****    Svéd termékek!Csatlakozz hozzám és kapj 2000,- Ft kedvezményt-15% kedvezmény a katalógus árból!Parfümök, szépségápolás!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!