Hamupipke " els blja "
Heavydomi 2006.03.31. 18:01
Eurpban a legtbb tuningolt aut valsznleg a Volkswagen betit viseli.
Bemutatnkban a Jetta R GT-t vesszk szemgyre alaposabban, hiszen taln ez ll legkzelebb a kedvelt eurpai mretekhez, s a hrmas kzl ez csak egy csomagtartban klnbzik az annyira kedvelt Golftl.....
 Hamupipke els blja

Eurpban a legtbb tuningolt aut valsznleg a Volkswagen betit viseli.
 Bemutatnkban a Jetta R GT-t vesszk szemgyre alaposabban, hiszen taln ez ll legkzelebb a kedvelt eurpai mretekhez, s a hrmas kzl ez csak egy csomagtartban klnbzik az annyira kedvelt Golftl. Termszetesen Jetta R GT, ahogy az lenni szokott, a hivatalos importr most sem sajt ktfbl mertette az tleteket. Illetve egyet mgis: az alaptletet, gy a megvalstsban csak a megbz szerept vllaltk. A tnyleges munkt a napfnyes Kaliforniban szkel HPA Motorsports mhelyre hagytk, akik persze nem okoztak csaldst. De lssuk, mitl is lehet klnleges egy csaldi Jetta, amerikai rzelmekkel!
A tuning alapvet clja a motor er nvelse, egy lehetleg minl izmosabb erforrsbl kiindulva. De ha ilyen nincs, akkor nem marad ms htra, mint egy szvtltets. gy gondolkodott a HPA is. Mert valljuk be, Amerikban nem nagyon lehet labdba rgni egy thengeres, 2.5-s, 150 pacis motorra pl tuninggal, tegyenek r brmilyen feltltt. A megoldsrt nem kellett messzire menni, csak egy telefon -7 s a VW-importr azonnal prezentlta az odat igen npszer Golf R32-es aggregtjt, ami mr alapban is 250 ler leadsra kpes. Erre mr jobban beindul az ember fantzija, s ismerve a kaliforniai szoksokat, nem lltak meg egy-kt alkatrsz cserjnl. A keskeny, mindssze 16 fokos hengerszg V6-os, 3.2-es motorra dupla Garrett GT25R csapgyas turbfeltlt, dupla intercooler, valamint ketts, integrlt HGP leml s turbinahz kerlt. A leveg tja klnlegesen rvid, nttt alumniumbemlkn jut a hengerekhez, a gztisztasgrl ngyszeres szrs kipufogrendszer gondoskodik. A mdostott zemanyag-ellt rendszerrel is felszerelt motor ereje tbb mint a dupljra, pontosan 550 lerre nvekedett, amivel mg az RS4-es, 420 lovas motorjt is jval tlszrnyalja. A motorer tvitelhez a VW mr bevlt DSG duplakuplungos, manulis 6-os vltjt s a 4Motion ngykerkhajtst talltk megfelel partnernek. De a nagyobb terhels miatt a kritikus pontokon ersebb alkatrszeket hasznltak. Felfggesztst az FIA GT szabvnyoknak megfelel K&W hromutas verseny-lengscsillaptra alapoztk. Fkrendszere a Brembo WRC-specifikus kszletbl kerlt ki, ell 380x32 mm-es trcsval, nyolcdugattys nyergek s egy ettl fggetlen rgztfk kerlt.
A mechanikus alkotelemek tervezsvel ellenttben, a Jetta R GT megjelense teljes egszben a Volkswagen Design Center California stdijban szletett meg. Hamuszrke fnyezse nem nevezhet tlagosnak, de nem is hivalkod. A figyelem felkeltsre sokkal inkbb a formk s a mretek szolglnak. A Golf GTI-stlusban feketre festett htmaszk csak optikailag kpez egysget az elrendezsben vltozatlan, de alaposan megnvelt, majdnem a fldig r lkhrt kzepn. Minden ells nylst egyre kisebb lyukmret, mhsejtes rcsozat fed. A kt szls extra nyls pedig csak egy szimpla rtt, a ltvnyon kvl semmilyen funkcija sincs. Htul is nvekedett a lkhrt, s itt is van egy kis csals. A szls szles s lapos kipufogcsonkok csak imitcik, valjban egy-egy ovlis csvet rejt mindkett. Stlusosan cserltk szrksre a htkznapi lmpkat, amikre a morcosts kedvrt a hts lgterel is rtakar egy kicsit. Jellegzetes rsze a klsnek az els ktny als rsztl indul perem, ami a kerkdobok lesebb kialaktsn, egy harmonikus kszb kzbeiktatsval a hts lkhrt szrke mezjben emelkedik fel s fejezdik be. m mg ennl is meghatrozbbak a kerekek, melyek a klcsn legklnlegesebb darabjai.
A ktrszes, egyedi tervezs s gyrts mattszrke, 19 colos, kzponti rgzts Avus felnik aut-killtsokon szerepelnek az autn, de amikor plyaverseny stlusra lltjk t, az AP Racing-agyakra mr egyrszes, DTM-szabvnyoknak megfelel, 18-as abroncsok kerlnek, a kerkanykon kis VW-emblmval. Az igen alacsony profil s szles Michelin Pilot Sport2 vagy Pilot Sport Cup gumiabroncsok oldaln vgigfut piros cskok a GTI Golfok htjt keretez vonalra emlkeztetnek, de - szmukbl ereden - sportos hatsuk is legalbb ngyszeres. A bels sem azt a nyugodt, csaldias stlust mutatja, mint az eurpai utakat koptat szria Jettk. De szerencsre nem is az tlagos amerikai felcicomzott utasteret juttatja esznkbe. Sokkal inkbb a visszafogott sportossg a jellemz, br amikor az ember megltja a mretes, vrs crnval varrott Recaro brlseket, elszr nem ez a sz jut eszbe. Hasonl mdon kszlt a br vltgomb s a sportkormny is. A fekete Alcantara s matt karbon mszerfal formjban nem vltozott, viszont a kormnyoszlopon F1-es stlus minikijelz dszeleg. Br nem tlsgosan szembetl, de az utastrre teljes, feketre festett bukcsvezs teszi fel a koront, mert - ugye - ha mr plyra terveztk, ez nem maradhat ki.
|